21151580 2025848260980448 4313952978579822515 N
21151580_2025848260980448_4313952978579822515_n
21314787_2028855314013076_5394450259731627758_n
21317793_2030320390533235_5613317443454188660_n
21317921_2030321150533159_181349597307359924_n
21369632_2030320473866560_4752930369395272234_n
21430299_2030320713866536_5359946042376092628_n
21432940_2030321750533099_1402340160710020467_n
21432993_2029224777309463_1519362047837251574_n
21433086_2030320367199904_7087580664399990958_n
21463291_2030320493866558_4097284296985537540_n
21558917_2030321227199818_4445087811180089276_n
IMG_5525
IMG_5527
IMG_5529
IMG_5531
IMG_5534
IMG_5538
IMG_5539
IMG_5541
IMG_5543
IMG_5544
IMG_5551
IMG_5556
IMG_5560
IMG_5569
IMG_5572
IMG_5584
21151580 2025848260980448 4313952978579822515 N21314787 2028855314013076 5394450259731627758 N21317793 2030320390533235 5613317443454188660 N21317921 2030321150533159 181349597307359924 N21369632 2030320473866560 4752930369395272234 N21430299 2030320713866536 5359946042376092628 N21432940 2030321750533099 1402340160710020467 N21432993 2029224777309463 1519362047837251574 N21433086 2030320367199904 7087580664399990958 N21463291 2030320493866558 4097284296985537540 N21558917 2030321227199818 4445087811180089276 NIMG 5525IMG 5527IMG 5529IMG 5531IMG 5534IMG 5538IMG 5539IMG 5541IMG 5543IMG 5544IMG 5551IMG 5556IMG 5560IMG 5569IMG 5572IMG 5584

4 Идеи / Ремикс

Изложбата „4 Идеи / Ремикс“ опфаќа избор на дела на четворица современи македонски автори: Христина Иваноска, Велимир Жерновски, Ѓорѓе Јовановиќ и Јане Чаловски.
Изложбата беше поставена од 03.09.2017 – 21.09.2017

Изложбата „4 Идеи / Ремикс“ опфаќа избор на дела на четворица современи македонски автори: Христина Иваноска, Велимир Жерновски, Ѓорѓе Јовановиќ и Јане Чаловски. Како што насочува и самиот наслов, четири генеологии на концептуално и визуелно обмислување и изразување се ставени во меѓусебен дијалог поставувајќи контекст за делата остварени во рамки на проектот „Everything Matters Prototypes“ во реализација на Проектниот простор Прес ту егзит од Скопје.

Процесот на пишување, начинот на изразување идеи преку букви и зборови, и на крајот претставувањето на текстот како визуелно дело, се важен сегмент во уметничка практика на Христина Иваноска. За неа изборот на материјал во кој ќе се врежат, испишат, извезат, втиснат зборовите не е никогаш случаен. Во рамки на изложбата e претставена серијата на мултифункционални дрвени резби именувани како „Самовилска коса“ (2016/2017), чиј наслов доаѓа од книгата „Омарнини“ (1972) на Славко Јаневски. Зборот самовила, кој има индо-европски корени и значи божественo, дивo, беснo митско суштество претставено како убава долгокоса жена со крилја, со своја воља, моќ, нескротлива и дива, тематски ги обединува нејзините изложени цртежи, резби, везови, керамики и слики. Преку секое свое дело Иваноска продолжува да го потенцира процесот на женска еманципација и односот наспрема политичкото, општественото и спиритуалното себство во релација со заедницата како синоним на простор за солидаризација.

Велимир Жерновски следејќи го личниот интерес за поимите на идентитетот, урбанизмот и популарната култура, развива нова серија на визуелни дела кои ја поддржуваат визијата за трансформација и транзиција кон просторот за поинаква (нова) иднина. Неговиот прототип за мека скулптура насловен „Principia #00“ (2016/2017), објаснет како „кадифен придружник кој емитува гравитациони ефекти вклучувајќи ги и нашите тајни и стравови, љубови и очаи“ произлегува од новата серија на дела насловенa „Beyond the Blackness“ (2017). Жерновски тргнува од човечката љубопитност и знаење за нашиот универзум како појдовна точка за креирање на дела инспирирани од популарните слики на НАСА (Националната аеронаутика и вселенска администрација) и ЕСА (Европската вселенска агенција) со намера да го отслика меланхоличниот пат на човечката интеракција со природата.

Интегрирајќи елементи од неговите претходни визуелни истражувања кон гротескното во секојдневието, Ѓорѓе Јовановиќ, создава прототип во кој обединува повеќе сфери на интерес од ликовната и применетaта уметност, типографијата и поезијата. Прототипот насловен „Трошки на асфалтот што испарува“ (2016) кој се состои од пет рачно изработени платна, исцртани и испишани со текстилни бои и маркери, ги обединува неговите размисли за врските и различностите меѓу ликовната и применетата уметност каде, и покрај посебните квалитети и насоки што овие дисциплини ги поседуваат, секогаш постои простор за нивно взаемно надополнување во единствена целина. Оттука, на неговиот прототип кој е замислен и како двострана слика кој може да функционира како постер, прекривка или завеса, аплицирани се фрагменти од поезијата на Џек Керуак, Вилијам Блејк и Чарлс Буковски. Двостраниот третман на прототипот, кој е пропратен со парче од истото платно нудејќи му можност на идниот сопственик лично да интервенира на него, е создаден со намера да овозможи игривост, непосредност и можност за комбинација.

Истражувањето и продукцијата на серијата објекти насловена „Компресиран минимум“ (2016/2017), е повеќеслојно и сублимира ликовни, научни и технолошки процеси кои Јане Чаловски ги имплементира во својата уметност. Во овој случај како материјал е користена синтетичка гума создадена преку комбинирање на хемиски елементи, пигменти и други состојки, и која е создадена во соработка со специјализирана лабораторија за гумено производство во Скопје. Објектите кои се резултат од истражувањето се карактеризирани како икони со вграденa функционална, естетика и колоритна спецификација од урбаниот простор и се поврзани со неговото истражување во Архивот на материјалности на Баухаус Фндацијата во Вајмар. Истовремено, неговиот интерес кон не-линеарни и фрагментарни наративи е претставен и преку избор на цртежи кои ја дополнуваат идејата за визуелна компресија на концепти и процеси.

Куратор: Јованка Попова